משלוח חינם בקנייה מעל ₪150
  • משלוח חינם בקנייה מעל ₪150
היי רוקסטאר, התחברות / הרשמה

גאתרי גובן עובד לפרטלס ללא פחד yifat

גאתרי גובן (Guthrie Govan) עם גיטרת פרטלס

גאתרי גובן עובד לפרטלס ללא פחד yifat

גאתרי גובן (Guthrie Govan) עם גיטרת פרטלס
yifat | יולי 19
yifat | יולי 19

“כשזה נוגע לנגינה בגיטרת פרטלס (Fretless Guitar), אני נחשב למתחיל ואני מנסה להבין איך לעשות את זה”, אומר גאתרי גובן (Guthrie Govan) בראיון שערך לאחרונה. “אבל אני חושב שהדבר שאתה צריך לעשות כשאתה מתחיל לנגן על פרטלס, הוא להפסיק לפחד מזה. במקום לומר לעצמך שאתה מנסה לעשות דבר קשה מאוד, תתחיל לחשוב על הכלי כגיטרה רגילה, ואפילו אל תסתכל עליה יותר מידי. אתה תגלה שהאצבעות שלך יודעות, במידה מסוימת, איפה התווים נמצאים, וככל שתדאג פחות כך התוצאות ישמעו יותר טבעיות”.

חלק מהשלב הבא של ההכרה את גיטרת הפרטלס, היא ללמוד מה עדיף לא לעשות.

חלק מהדברים שעובדים ממש טוב על גיטרה חשמלית רגילה, כמו וויברטו ומתיחות, לא יעבדו בדרכים שאתה רגיל אליהן, אז תצטרך למצוא דרכים חדשות בהם תוכל לקבל את הסאונד הרצוי. אותו הדבר לגבי אקורדים. יש כמה אקורדים שלא יצליחו לעולם, לא משנה כמה תנסה.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

נגן בשקט

ככל שאתה מנגן חזק יותר, כך יותר קשה לנגן בכיוון נכון. אם אתה בחדר שינה או בסטודיו ביתי או אם אתה מנגן עם אוזניות, אתה יכול לנגן עם המון ביטחון לדיוק של גובה הצליל של התווים. אך כאשר אתה מעלה את הווליום, זה ישתנה. האנלוגיה הטובה ביותר שאני מצליח לחשוב עליה, היא שהמחט של מכוון הגיטרה, הטיונר מתרחבת ותופסת יותר שטח על מסך הטיונר. עדיין יהיה קל לשמוע, אם אתה חצי טון למעלה או למטה, אבל ללא ספק הנגן יכול לאבד כמה סנטים בכיוון מבלי להרגיש בכלל, משום שכל דבר שאתה שומע הוא מעורפל ולא ברור.

דבר אחד לגבי גובה הצליל ולגבי הנגינה בגיטרת פרטלס, הוא שאם אתה מכוון לתו, תוך כדי מעבר מצד אחד של הצוואר לצד השני, אם תפספס תו בסריג או שניים על גיטרת בעלת סריגים השגיאה תהיה ברורה. אך על גיטרת פרטלס, זו לא תהיה טעות. יש עדין סיכוי שתגיע לגובה הנכון של הצליל, ואף אחד חוץ ממך לא ידע שמשהו היה לא בסדר.

דע מה נותן לך מוטיבציה

לדעת למה מלכתחילה אתה נכנס לעולם הנגינה על גיטרת פרטלס יכול להיות מאוד מועיל. אילו סוגים של צלילים וסאונדים אתה מקווה להוציא מגיטרת הפרטלס שאתה לא יכול להוציא מגיטרה רגילה בעלת סריגים? כמובן שבאופן כללי זו היא שאלה טובה לשאול את עצמך בנוגע ללמה אתה רוצה מלכתחילה לנגן על כלי נגינה מסוים.

Playing_bass

אנו מאחלים לכם גלישה נעימה ומהנה.

נשמח לשמוע מכם הערות והארות בכל דבר ועניין.

Error: Contact form not found.